Didaktika

A Bálint munka didaktikai jellemzői
  1. A megbeszélt eset szupervíziója, a gyakorlati munka közvetlen támogatása
  2. A szakmai önismeret elmélyítése
  3. Komplex csoportos tanulási helyzet (az esethez, és nem kijelölt oktatási témákhoz kötött)
  4. A résztvevők szakmai identitásának fejlesztése, önmenedzselése
  5. A résztvevők stressz feldolgozó képességeinek fejlesztése
  6. A résztvevők lelki higiénéjének védelme, pl. kiégés megelőzése
  7. Csoportmunka, team-munka gyakorlása
  8. Társas és csoportos magatartás kompetenciájának erősítése
  9. A résztvevők érzelmi intelligenciájának gazdagítása
  10. A résztvevők beszédkészségének, önkifejezésének fejlesztése
  11. A résztvevők etikai kompetenciájának javítása

A csoportvezető esettől, céltól függően alkalmazhat pszichodramatikus eszközöket (szerepcsere, belső hang…) is az esethozó aktív részvételével.

(Forrás: http://www.balinttarsasag.hu/tarsasagunk/tortenet; http://www.balinttarsasag.hu/balint-csoportok; )

Bálint-csoport

Kapcsolatfelvétel és további lehetőségek a Lélekgondozás.hu oldalon

"A társas érintkezés e formájában a segítő szeretetteljesebb legyen, mint egy barát, néha keményebb, mint egy ellenség, jobban tudjon vigasztalni, mint egy anya, szigorúbb legyen egy apánál, megértőbb egy pedagógusnál, közömbösebb, mint egy véletlenül arra járó." (Smelik)

Lélekgondozás